CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

duit2...

Friday, September 25, 2009

dugaan aidilfitri

aku mulakan dengan cite sedih untuk first post aku.....
di saat ummat islam masih lg dlm mood raya, aku di kejutkan dgn berita yg kurang enak,pd raya ke empat,23 september 2009,adik aku accident time dia on the way nk beraya ke umah kawan dia di kesung,manir. cerita nya bermula begini...

pd 23hb September 2009, adik aku kuar dr umah untuk beraya kt umah kwn dia, tunggu pnya tunggu pukul 4 lbh blm balik lg. lbih kurang pukul 5, telefon umah aku berdering, aku pun angkat la phone tu, dan aku dgr la suara sorg wanita, nk bercakap dgn mak aku,then aku bg la phone tu kt mak aku,tgh mak aku ckp tiba2 mak aku dah terjelepok jatuh, coz kwn adik aku call bgth yg adik aku accident. n that girl bgth yg fmly dia nk bwk g klinik utk bg rwtn la,then aku call abg aku suh dtg umah utk amik kami utk pergi ke klinik tu gak...

on the way nk g klinik kubang jele, kwn adik aku call kta nk bawak g hospital coz klinik suruh pegi hospital coz adik aku pengsan masa tercampak dari moto. dlm 30 min, ktrg smpai ke hospital dan aku trus call kwn adik aku untuk tnya kt mana adik aku di tempatkan. oh ya lupa nk ckp nama kwn adik aku, bdk tu nama nya ana. ana ckp yg adik aku ada kt bilik 6, yg mana bilik tu untuk semi kritikal, then aku n parents aku msk dlm bilik utk tgk adik aku, sebaik je tgk keadaan adik aku, aku trus sebak coz adik aku cdra di kepala n kt badan, n kptsn nye adik aku kna thn wad sehari.

tp ape yg aku xpuas hati tu, nurse yg kat hospital kerajaan sambil lewa jek buat keje, adik aku yg da luka kt kepala, lgsg x ltk ubat, bila aku tnya nape x ltk ubt kuning tu, nurse tu siap ckp nati lekat parut, gile betul la, pasal xnak lekat parut, xltk ubat, bengong tul,dh la luka tu dlm gak, darah kering pun dorang x lap kn. pg td ms mak aku ltk ubat kt bdn adik aku,br mak aku perasan yg luka kt blkg badan adik aku lg byk, n doc x sentuh n check lgsg if adik aku da cdra kt mane2 lagi, mmg ape yg aku dpt rumuskan DOKTOR YG KERJA HOSP KERAJAAN MMG SAMBIL LEWA BUAT KEJE!!!!!!!!

Ake blm lg cerita kn ape jd dgn bdk yg accident dgn adik aku tu, bdk tu dr kg bukit petitir,manir. usia dia 16thn, namun Allah lbih syg kan dia, ms accident tu dia pch tempurung kepala dia pecah, dan di masuk kan dlm ICU. dan pd tarikh 24hb September pukul 12.25 tgh hari, dia menghembuskan nafas yg terakhir. kes ni masih dlm siasatan polis, namun ikut cerita abg aku yg amik moto adik aku tu, tgk dr motor adik aku mcm adik aku di langgar dr belakang.

Al Fatihah kepada AMIRUL AZWAN, Innalillah

0 comments: