CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

duit2...

Wednesday, December 2, 2009

m.E.M.o



salam...

memo....hmmm ape la cik shida ni nk post kan??? mst korg igt aku dpt memo ke ape kn...hahaha
tp korg silap besar.... coz MEMO tu adalah seekor monyet.

ok lah, this memo selalu dtg umah aku, xkira pagi petang, malam je x dtg, ye la, masa utk tidur kan. then everytime he comes to our house, kitorang akn serve dia dgn mknan sampai memo ni naik lemak n x reti cari sendiri makanan. memo ni mknan dia roti, nasi, tempurung nyor = kelapa lah tu n biji rambutan. eh biji rambutan??? ye, biji rambutan coz memo ni walaupun monyet, tp dia x mkn buah, pernah kitorg bagi pisang, tp haram x dimakan nye buah tu.

the main point aku nk cite pasal memo ni, alkisahnye, oleh kerana si memo dah di biasakan bagi mknan, nk di jadi kan cerita, mase aku se family g KL untuk attend my convocation, kitorang tinggalkan umah around 1 week. then after we balik umah, we di kejutkan dgn berita yg si memo ni dah gigit orang coz org x bagi mknan kt dia. FYI, hanya fmly aku je yg x takot dgn memo ni, yg lain cabut lari when jmpa this monyet. so alkisah nye, da la sorg budak nakal ni, bg mknan kt memo, tp bila memo nk amik mknan tu, budak ni main2 dgn memo ni, ape lagi marah la memo ni, ye la, memo dh lapar sgt coz dh 1 mggu x dpt mkn, then bila dh jmpa mknan, di permainkan...kna gigit la kan...


then aku igt story kna gigit dah hbis, rupe2 nye tidak, memo ni dh gigit budak kecik pulak, kt taman perumahan area umah aku tu smpai bwk gi hospital n berjahit kt lengan tu...
baru2 ni masa adik aku balik umah utk mid term break dia, tak tahu ape nk jadi dgn memo ni, dia gigit lak lutut adik aku sampai berlubang. x besar tp dalam gak lubang tu. terpaksa aku bwk adik aku g klinik dlm hujan lebat... kna la suntik satu jarum kn...


skrg pihak perhutanan dh psg perangkap kt umah aku, coz abg sepupu aku keje kt situ, so aku report kt dia la, tp si memo ni aku x tahu la dgn dia ni, memo siap naik ke atas kandang tu, kasi ketuk pintu kandang and PAPPP, pintu tertutup...and guesss what???? mst korg igt memo dh terperangkap kan...but no.... dia juz ketuk perangkap n bila tahu pintu dh tertutup mmg dia x masuk sampai sudahhh...

in the end, sampai ke hari ni, kami masih tidak berjaya perangkap memo, walaupun dah bermacam macam mknan kami letak. tapi x masuk perangkap, aku n ma aku still bagi mknan, ye la, dh buat muka toye, xkan kitorg x bg mknan, marah mmg marah, tp org kata sifat belas kesian tu kna la da gak. tp ayah aku smpai sudah mrh dgn memo, nmpk je memo halau terus. can't blame my dad, coz he really take care semua ank2 dia...

0 comments: