CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

duit2...

Wednesday, September 29, 2010

doa utk ringan jodoh



salam korang, as i promised early kan...

doa utk ringan jodoh... sape2 pun leh bc ayat ni dgn tujuan utk meringankan jodoh, tp AWASSSSSSSSSS ya kamu semua, jgn nk gna utk perbuatan SYIRIK...dosa besar korang nati plus dgn azab dr Allah...


ustazah bahiah berkata, nk ringan jodoh sila bace Surah Yusuf, ayat 4, Surah Al Anbia' ayat 89, dan surah Al Qasas ayat 24... ni hanya alternatif di samping doa yg kita titipkan pas solat...

Surah Yusuf, ayat 4


Bermaksudnya:
Ingatlah ketika Yusuf berkata kepada ayahnya,"Wahai Ayahku, sesungguhnya aku bermimpi melihat sebelas buah bintang, matahari dan bulan kelihatan semuanya sujud kepadaku..."


Surah Al Anbia', ayat 89


Dan (sebutkanlah peristiwa) Nabi Zakaria, ketika ia merayu kepada Tuhannya dengan berkata: "Wahai Tuhanku! Janganlah Engkau biarkan daku seorang diri (dengan tidak meninggalkan zuriat); dan Engkaulah jua sebaik-baik yang mewarisi".

Surah al Qasas ayat 24


Maka Musa pun memberi minum kepada binatang-binatang ternak mereka, kemudian ia pergi ke tempat teduh lalu berdoa dengan berkata: "Wahai Tuhanku, sesungguhnya aku sangat berhajat kepada sebarang rezeki pemberian yang Engkau berikan".


so korang, mane yg x kawen lagik tu, n rase berat2 jodoh tu, blh la amalkan ayat ni, TAPI...utk tujuan yg baik je tau...

termasuk la utk aku ayat ni...hehehe
so diharapkan boleh la jd panduan utk korang yek...

dan maaf k pasal utk surah yusuf je smat aku gugel ..nati if aku terjumpa, aku edit balik yek...
xpun, korg bka la Quran korg tu, at least dpt pahala bc Quran kan...hehehe

0 comments: