CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

duit2...

Monday, April 18, 2011

a note thru my heart

Assalammualaikum semua

first of all, aku nk mintak maaf la if ape yg korang bace pasni...akn buat korang terasa...
tapi aku dah xthu thu nk gna medium ape lagi dah nk bgth kt korang yg aku x selesa dgn ape yg digelarkan ke aku tu...

seriously, i hate it, n i think ia dah melampau bila ada pihak yg terang terangan caka dgn mak aku..
please la, aku tahu mulut aku ni bak terlebih minyak pelincir(celupar la maknanya), tapi aku masih mampu mengawal mulut aku ni dr menyentapkan or memalukan seseorang dpn pihak lain...

ok, mcm ni la...aku pun malas nk taip panjang2....biar aku explain kt depa na...
aku merupakan seorang perempuan yg menggunakan motosikal utk bergerak yek....n FYI aku ada lesen B2 n D, tp x seme org mampu nk pakai kete kan??? kadang2 ada je makcik yg x sayang mulut ckp kt mak aku..."beli la kete sebijik kt shida tu...sian dia..." wahhhhhhhh, bahagia saya bila dgr mkcik kata gtu..tp kan mkcik, kete ni hrga dia 2 3 ratus je ke?kalu murah, dgn x malu sy suh mak pak sy beli 3 ....

back to the topic, ape yg aku naik hot gak ni, bila ada member2 aku, emmmmmm bkn member jek, tp hampir semua yg tgk aku pakai motor akan kata, tu dia.... MINAH REMPIT dah sampai... what the snake....
suka hati ko je kata ke aku aku ni minah rempit, betul2 hell la korang ni...

korang tahu ke definisi minah rempit tu ape??? dah, x yah susah2 nk buka wikipedia..aku dh tolong cari..


Mat Rempit merupakan istilah kepada penunggang motosikal yang terlibat dalam perlumbaan haram, biasanya dengan menggunakan moto kapcai atau skuter. Ia merupakan satu gejala sosial remaja di Malaysia sekarang. Minah Rempit pula boleh jadi merupakan seorang pelumba perempuan, atau teman wanita Mat Rempit. Walaupun kebanyakan Mat Rempit sering berlumba, ada juga yang cuma menunggang secara berbahaya di jalan raya. Mat Rempit biasanya berkumpulan dan akan berlumba di tengah-tengah kota pada malam hujung minggu. Mat Rempit juga telah dikaitkan dengan kegiatan gengster, rompak berkumpulan [1][2], pergaduhan, laku musnah, kecurian dan buli. Kebanyakan motosikal yang digunakan Mat Rempit tidak memenuhi piawai, ataupun telah diubah suai dengan banyak. Malah ada juga Mat Rempit yang tidak mempunyai lesen sah, tidak membayar cukai jalan dan menaiki motosikal curi [3][4]. Kini, taman perumahan turut telah ditukar menjadi litar lumba oleh Mat Rempit [5]. Dianggarkan di Malaysia sahaja terdapat kira-kira 200,000 Mat Rempit [6]. Istilah Mat Rempit ini turut digunakan di Singapura dan Indonesia untuk tujuan yang sama.
Mereka beraksi pada waktu senja , malam atau selepas ibu bapa pulang daripada bekerja. Remaja ini mencuri kunci motosikal atau memberi alasan membeli barang di kedai berdekatan atau pergi ke pasar malam. Ibu bapa tidak sedar anaknya boleh pergi jauh sehingga ke Kuala Lumpur.
Mereka beraksi di celah-celah kereta yang penuh sesak di Kuala Lumpur untuk mendapat perhatian orang ramai. Di Kuala Lumpur jalan yang popular ialah Jalan Raja Laut, Jalan Tuanku Abdul Rahman dan Jalan Bukit Bintang. Lebuh raya Lekas di Semenyih yang belum siap sepenuhnya telah mengorbankan beberapa remaja belasan tahun.

dah faham dh maksud minah rempit? masih lagi berani nk cakap yg bukan2?

ok aku ngaku aku kalu bawak motor mmg laju....bab cilok2 aku la raja, selagi boleh selit, aku selit..tp xda la sampai gadai nyawa baiiii.... tp laju2 aku pun aku bwk moto xda la smpai nk race still berhemah lagi ape..pakai helmet bagai...n if aku bawak org lain, ada pembonceng aku slowkan rentak aku tu, xda aku bwk mcm setan... aku ingat aku bwk nyawa lain...
mmg tabiat korang ek, tgk je org pakai moto, terus cop suka rempit...heiiii, please la, x seme ok yg duk preng3 minyak sampai hitam asap tu kaki race...so kepada kawan2 saya yg suka benor pggil sy minah rempit, plz stop it, aku dh muak n nk je aku bg se das dua maki, tp aku sayangkan persahabatan , aku mls nk putus sahabat pasal bnda2 gni...
aku dh lama simpan perasaan sakit hati ni, makin aku pendam , buat senyap, senyum, makin korang naik kepala, duk kata lagi..senyum aku x bermakna aku x kisah, tp aku cuba jaga hati aku agr x hot time tu gak..
to close fmly n friends, mereka thu panas baran aku tahap mane, sekali aku marah mmg aku marah...again sorry if korang terasa, tp aku xthu dh mcm ne nk ckp kt korang lagik...
wassalam...

5 comments:

chacha said...

sabar ya sayang..

BeLLa BeLLa said...

ala sidah..ko chillax suda..dierg xreti bwk moto cilok2..tu yg jeles kannn..hehehe...abaikan je..mulot org...ko amuk2 pn xgune.... :D

ShidaGhazali said...

chacha: sabar la ni...kalu x dh lama kna hambur tu

dak nabil: x reti nk chillax dh ni..makin lama makin sentap ayat yg d bagi..aku pernah ok org panggil aku yg lebih teruk..WTF

BeLLa BeLLa said...

manusia memg xpenah n xkan puas dgn ape yg org len wat kotttt....anggap je tu sume pahala free yg kite dpt..hehe..

bole x cm tu??? h0h0h0

ShidaGhazali said...

dak nabil: mmg pun... aww saje je free2 bg phla kt aku..terima kasih deknonnnn...
hahahaha