CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

duit2...

Wednesday, May 25, 2011

kenapa dan mengapa

Assalammualaikum..

aku skrg ni mengeluh je kejenye...
serba serbi xkena..
mengapa dan kenapa...persoalan wajib utk setiap 1/2jam..
sedihnya mcm ni...
nape nasib aku mcm ni..ye aku thu as a muslim, aku kna percaya nasib seorang manusia berbeza,n yang aku pnya dh di aturkan..
tp aku manusia biasa yg x dpt nk elakkan diri dari mempersoalkannya..
mcm skrg ni aku duk tertanya2 nape org lain sng je dapat keje..aku lak mcm org sewel ikat rambut 40 juta...nk cari keje..tp xdapat2..
mak aku ckp..mgkin ni sebab aku byk berhutang...
ya Allah, mcm ne aku nk setelkan hutang kalau aku xda pendapatan?
cuba kalau aku ada duit sdri..
xda makna aku nk tangguh2 hutang tu
ingat best ke hutang byk2 ni???
kalau mati pun x aman kot...

kadang2, aku cuba menidakkan takdir yg dh ditentukan..
dgn berkata better pas spm aku trus keje jek..
xyah sambung blaja...keje jek..
entah2 aku dh boleh pakai kete..hutang blaja pun xda..free dr hutang lol...
tp aku pujuk balik diri...
kalau la aku bertindak mcm tu, aku xkan jmpa kawan2 aku yg masa dip n degree...
kawan2 masa susah n senang..
kawan yg tikam aku dr belakang..yg membodohkan aku...
seme tu aku xkan harungi,and aku xkan tahu nikmat hidup kalau aku x lalui tu seme...

so shida, plz stop complaining n blaiming..haha..
aku ni kira bertuah ape..ramai kawan yg sudi nk tlg aku cr keje...
tp tu la kan..rzki xdak lagi..
cma jutaan trma kasih je la mampu diberi..
insyaAllah if diberi rezeki yg tetap n halal, 
akan ku balas jasa mu itu..

shida....tabahkan hati...



0 comments: