CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

duit2...

Saturday, April 7, 2012

Megi Ketam la pokk

Assalammualaikum

hahahah, sory geng hr ni entry utk makan jek...hehehe...
what to do...angin aku rajin nk update ni...(yo la tu padahal auto publish ni, tuan umah balik kg, so biarkan teknologi bekerja...hehehe)

so tgh hari td korang dh tgk kan air putera duyung yg aku duk show off kan?
so utk versi malam, aku kasi tayang lak megi ketam...gagagagaa...
meh kasi preview skit

 ngeh3... ketam ni adalah segar ye... ditangkap then dimatikan bila nk masak...huhuhu..so isi dia sgt fresh

 hoyyehhhhhh, ada dua jenis ketam, ketam laut and ketam nipah, yg aku makan ni jenis ketam laut.kalau ketam nipah, kaler dia semua merah and xda belang2, sepit dia pulak lagi besor...


so dlm megi tu la ada kepah, udang and sotong itself. harga megi sahaja tanpa ketam RM6 ye korang, ketam lak tgk saiz. makin besor, makin la mahal. tp masa aku makan tu, isi dia penuh k, x stgh ketam yg besor je lebih, tp xda isi. yang ni puas hati blh makan. 

bila makan ketam , mmg x sah la kan kalau x gna dua2 tangan, and habis tenaga digunakan utk makan ketam...hahha, so hasilnya mcm kt atas...kuikuikuikui...kenyang i ptg tu..

korang nk th harga ke? aku x blh nk bgth la beb, pasal bukan aku yg bayar. so xthu la satu mangkuk tu berapa hengget.

kalau korang xnak mkn megi yg bersup gni, don't worry, ada je pilihan lain mcm nasi seme.
udang ketak pun ada, ala yg boleh ubatkan asma tu. lokam and segala mak nenek seafood ada utk korang makan.

eh potpet je lebih, aku x cakp pun kat mana kan...
ni pun sama kat Dungun. mcm aku pergi hr tu aku lalu dekat jalan pantai Dungun, so sila masuk simpang kiri bila dh melepasi Rumah Dungun and Sekolah Imtiaz Dungun. then straight je, smpai la korang nmpk signboard Megi Ketam Bistro.

sedap tau korang, servis pun cepat jek...
xperlu tggu lama ...jap je smpai order.

p/s:: ada member aku menyesal la tu x ikut makan bila aku ajak hr tu...hahhahahahaha

0 comments: