CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

duit2...

Wednesday, July 24, 2013

cerita sahur & berbuka

assalammualaikum

aku x pernah cerita lagi kan mcm ne sahur and berbuka puasa aku kennn
x penting pun
bukannya aku masak sepanjang puasa ni...


so makanan aku sepanjang puasa ni, dimasak sepenuhnya oleh ma aku kalau balik kg
dan kakak aku sepanjang weekdays...gituuuu

hoii, pemalasnya hang..
ada la yg kata sat lagi tu
xpe...aku maafkan...
pasal bnda hakiki sbnrnya...mihmihmih



berbuka xdak hal...on time kat meja...
5min sblum berbuka, mmg menduga keimanan..
ya Allah, meleleh air liur aku tgk air sejuk
yang ais dia basah2 dah
adei, bila teringat terus terliur..hishhhh

pastu duk psiko, mcm budak kecik..
tnya kakak aku, lambat lagi ke?
dlm 3 min, kakak aku jawab..
adeiiii, kakak aku tanya kenapa?
aku x bg jawapan, tp muncungkan mulut dkt air sunquick berais kaw kaw kaw ituuuu
kakak aku hnya mampu gelengkan kepala saja, perangai kalah anak sdra aku...huhu
bunyi azan, ank sdra aku bacakan doa, boleh plak tersekat2...haishhh
tau x, mak sdra ko ni dh tergetik2 haus? tau x?
dh hbis doa, terus minum air separuh gelas tu...gelas tinggi n besar ye..
sudahnya mknan nk masuk perut dh sendat
tp habiskan jua, membazir amalan syaitonnnnn

gtu la hari2 aku bila berbuka
air mesti sejuk
kalau air panas, mesti x selera jek...haha

pasal bersahur plak...
hmm, yg ni aku serender..
serender, blh kira brp kali je aku sahur...
kalau kat kg, aku bangun gak, kdg2 minum air jek, nasi jarang sentuh
aku xboleh la, makan nasi berlauk pagi2 ni...
cannot go..
tapiiiiiiiii...kalau ma or kakak aku buat bnda yg bergoreng mcm nasi goreng or mee goreng, laju je aku bangun sahur
very the mengada anak tekak ni
entah la, aku punya anak tekak dh set mcm tu....

ada satu kali tu, tahun bila x ingat, aku masak maggi..
punya la teringin...
bulan puasa mmg tekak lain macam..
what to do kan

ni plak kisah bila siang hari tu aku tido
tengah syok tido, boleh aku pi mimpi makan biskut kering cicah air teh o?
boleh ko bayang?
lain kali mimpi la makan bnda yg best2 skit....
tp tu la kan, alang alang dah masuk mimpi aku tu
malam tu lepas terawikh, terus aku g kedai beli biskut
and buat air teh o...
oh sorgaaaaa, lepas mengidam...hahaha
ma aku geleng kepala je tgk anak dia mcm ni
spesis aku, kalau aku nak makanan tu,
aku akn usaha buat
if xboleh buat, aku g beli..
bila x dapat mmg hampa gile...
demi mu makanan, aku sanggup bersusah...
heheheh

pastu bising, nape gemuk ni

^__^








0 comments: