CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

duit2...

Friday, January 3, 2014

Manusia berpegang pd janji

Assalammualaikum...

Aku pernah melontarkan janji kpd seseorg utk pergi jauh dr hidup dia.. Kptsan yg sgt perit n x sggup aku lakukan..tp aku dh letih... Letih bila aku dh berusaha..tp setiap kali usaha tu ingin aku akhiri dgn ape2 pun kptsan...aku x diberi kerjasama.. Melontarkan janji palsu... Ya Allah... Mudahkan aku untuk menghadapi manusia ini ya Allah...

Dan kali ini... Aku nekad ya Allah..jika ini petunjuk dr MU untuk aku..maka bantulah aku utk redha... Redha dgn ketentuan Ilahi.. Sakit mengetahui kebenaran and menghadapinya mampu aku harungi dari sakit menanti jawapan yg x pasti...

To xxxx,
Sy x mintak jwpan yg meleret2...ya atau tidak je...sy x pinta Mcm yg sy selalu buat..bg ayat pjg2..agar explaination tu mampu menerangkan ape yg sy rs n ape yg sy alami... Tp sy silap...bila manusia dh beku hatinya... Mengeraskan emosinya... Sy xkan dpt ape pun jwpan.. Cma pinta sy hnya satu... Tlg jgn buat mcm ni lg dkt org lain... Awk mgkin x rs kannya lg kesakitan tu..

Jgn salahkan sy sbb sy x.berusaha.. Sy dh puas berusaha..tp usaha sy lgsg x berkesan di hati awk.. Izinkan sy pergi meninggalkan semua kenangan lama... Jika Allah masih memberi peluang utk kita.. Sy trma ketentuan itu dgn hati yg terbuka... Namun jika mmg smpai disini shj... Maafkan sy utk sglanya..

Jika ini coretan terakhir utk mu.. Sentiasa ingat bhwa Allah sentiasa bersama ummatNYA..

0 comments: