CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

duit2...

Thursday, February 6, 2014

Harus di elak...

Assalammualaikum...

Hr ni topik kita adalah kriteria kriteria kriteria kriteria kriteria kriteria lelaki yg patut elak (haaaa...amik ko...kemain byk kn kriteria...mcm karam singh walia said...kalau dia agkt tangan more than 5 times..means issue tu very serious..mihmihmih). so sebagaimana serious nya incik karam..maka serius jugak sy dgn issue ini...

Baiklah... Kriteria pertama

Gay
> yes...a gay... Sila la elakkan ye kawan2... Kalau xthu..nk buat mcm ne kan... Tp kalau dh nmpk terang bersilau bak kilauan emas... Doksoh tebeng main la bak org ganu kata... Bukan pe korg... Gay ni ko tau je la... Mana ada nafsu dekat perempuan... Kang ko jgk yg terseksa... Cinta sampai mati tp sikit pun laki ko tu x heran..sbb dia x syg kn ko mcm dia syg kn psgn gay dia tu... Ishk...nauzubillah...

Kedua

Panas baran
> hok peseng ni mmg aku rejek siap2... Sbb aku ni pun pns baran..hahaha... Dah kalau dua2 panas...sape yg nk jd air nya? Karang umah aku tu jd api neraka 24/7... Huishhhh...x sanggup aku...
Org kahwin nk mnja dgn hubby...dpt yg pns baran... Manja jugak..tp manja dgn sumpah seranah... Sepak terajang... Sakit dpt...dosa dpt... Hai la... Jgn la dpt mcm ni...
Ape pun pns baran ni dpt lagi diubati sbnrnya kalau iman tu msh ada... Yg susahnya kalau iman tu negatif... Lgsg xleh nk diubah... Teruk teruk teruk....

Ketiga

Tak solat
> hmmm.... Yg ni penting sbnrnya... Mcm aku ckp.dlm kriteria sblm ni... Kalau iman tu xda... Susah.. Sbbnya bila solat pun jap buat jap x buat..mcm ne si suami nk bimbing si isteri? Trus trg... Kalau aku thu lelaki tu x solat..mmg aku xkn jadikn suami... Kalau nasihat pun x buat..slow2 la agkt kaki.. X guna cinta n syg...kalau percentage kita masuk neraka bertambah... And mcm ne nk berkat hidup n alam perkahwinan tu? Kita hidup berdasarkan berkat ibu bapa dan rahmat dr Allah SWT... kalau Allah pun dh mungkar dgn kita... Xtahu la nk ckp ape lg...

Keempat

Pondan...awwwww
> wuwuwuwuwuwu.... Yg ni mgkin x fair sgt...hahahah... Sbb ada je yg kawin dgn abg jambu ni..and bahagia..siap dpt anak lg tu...kikikikikiki..... Tp ada gak yg x bahagia...huhuhuhu...hish... Yg ni ptt msk ke x ek dlm kategori ni???

Kelima keenam ketujuh kelangit...
Hahhaah...rasanya ada lg...tp kita simpan dlu la...buat modal next entry..kot kot xda modal..blh buat part 2...mihmihmih

Akhir kata... Kpd yg nk naik pelamin tu...smga berbahagia hgga akhir hayat disamping pasangan n anak2...

Aku pun xthu bila masanya utk aku mengecapi nikmat alam perkahwinan... Semua ni rahsia Allah... And hanya tggu ms yg sesuai utk didedahkan... Xpe...aku bersabar...

Kadang2 kita yakin yg kita dh bersedia utk pikul tanggujawab utk berpasangan...tp kita lupa...kita masih lg ummat Allah...

0 comments: